piątek, 1 sierpnia 2008

eclipse


Całkowite rozpoczeło się w północnej Kanadzie,
zahaczyło o północną Grenlandię,
przecięło Nową Ziemię, Rosję na pół,
dalej dotarło nad zachodnią Mongolię,
a następnie w północne i środkowe Chiny.
Trwało 02:27 min
W naszej strefie obserwowane było jako częściowe,
Księżyc zakrył ok.30% tarczy słonecznej.
Zdjęcie zrobione za pomocą telefonu Ericsona przez maskę dla spawacza(!)
Wydawać sie mogło by że nic z tego nie wyjdzie, kiedy jednak przeglądałem je w powiększeniu odkryłem "blik" poniżej tarczy Słońca.
Po zbalansowaniu kolorów, ustawieniu poziomów i innych magicznych czynnościach uzyskałem obraz częściowego zaćmienia Słońca nad Wojnowem o 11:48.

Niech żyje astrofotografia komórkowa...

2 komentarze:

Godfater pisze...

Co za pech, tak się składa, że będąc w robocie nie miałem pod ręką maski spawacza więc zabawy w astrofotografię komórkową musiałem sobie darować, a szkoda :< Teraz tylko dożyć całkowitego zaćmienia w kraju nad Wisłą

wiesz-OK pisze...

najbliższe całkowite zaćmienie
widoczne także we Wrocławiu przewidywane jest na...
7 października 2135